4 Tips voor het digitaal verhuren van parkeerplaatsen
De vraag naar het digitaal verhuren van parkeerplaatsen en garageboxen neemt toe. Daarom 4 bruikbare tips voor de digitale verhuur van parkeerplaatsen!
Vaak zijn parkeerplekken en garageboxen en vergelijkbare vastgoedobjecten het ‘ondergeschoven kindje’ van de vastgoedverhuur. De belangrijkste reden is meestal dat de verhuur te weinig oplevert ten opzichte van de tijd die een vastgoedbeheerder of makelaar in de mutatieverhuur moet steken. Dat is zonde, want het kan beter en juist wel goed, door het namelijk digitaal, snel en goed in te richten.
Voor jouw leesgemak voegen we garageboxen, parkeergarages, parkeerplekken, oplaadplekken, etc. allemaal even onder de noemer parkeerplaatsen.
Tip 1: Zorg dat de parkeerplaatsen goed zijn geadministreerd
Parkeerplaatsen zijn soms niet gelijkmatig benoemd in de vastgoedadministratie: dezelfde objecten hebben een andere naam (garagebox, losstaande garage, garage onbelast, etc.). Ook kunnen objectgegevens missen: BTW belast of onbelast, een vaste plek. Dit maakt de verhuur lastig. Immers: wat bied je aan online?
Daarom helpen wij opdrachtgevers de essentiële info voor een goed vastgoedaanbod te formuleren. En dat start met een goede vastgoedadministratie.
Tip 2: Koppel de parkeerplaatsen aan een huisnummer, postcode en plaats
Veel parkeerplekken hebben geen bestaand adres. De plekken staan dan niet in de BAG- of CBS-gegevens. Door de parkeerplaatsen te koppelen aan een adres zijn de plekken makkelijker te vinden voor een consument op een website: de zoekfilters werken dan èn de weergave op de kaart.
Tip 3: Bepaal het digitale verhuurproces van parkeerplekken
“Parkeerplaatsen verhuren? Dat doen we net zoals de woningen.” Vaak horen we deze opmerking nog. Maar parkeerplekken vergen vaak geen bezichtiging, andere consumentendata ter controle en consumenten kunnen meestal meerdere plekken tegelijkertijd huren. En zo zijn er meer verschillen. Parkeerplaatsen verdienen daarom hun eigen verhuurproces dat zowel de drempel voor consumenten verlaagd als het proces vereenvoudigd voor de verhuurmedewerker of makelaar.
Tip 4: Gebruik de digitale verhuurtools voor de parkeerplekken
De huidige digitalisering en automatisering van Xitres ondersteunt een rendabelere verhuur. Hierbij kan je denken aan:
- het opbouwen van je eigen leadsbestand voor geïnteresseerden;
- de automatische eerste controle van consumenten op basis van brondata;
- de automatische contractgeneratie van de verhuurovereenkomst en
- direct online betalen via iDeal.
Meer weten over de digitale verhuur van parkeerplaatsen? Of ben je een hele andere mening toegedaan? Laat het ons gerust weten via ons contactformulier of stuur ons een mail.